tirsdag 9. mai 2017

The beauty of a capsule wardrobe- The Navy Blazer

En ting alle kvinner bør ha i sin garderobe er en skikkelig blazer, en blazer kan brukes til "alt" man er alltid kledd i en blazer om man skal på et møte, jobbintervjuv, på middag med venninner eller om du  bare skal en tur på butikken. Personlig elsker jeg blazere og har 5-6 stykker, alle har blitt mye brukt opp igjennom årene. En blazer er et plagg man godt kan legge litt penger i, men når sant skal sier er en av mine blazere kjøpt på H&M på slutten av 90 tallet og er ennå i bruk i blandt. Den jeg viser i dag kjøpte jeg for et par år siden på Massimo Dutti og til min fortvilelse var den for liten da jeg kjøpte den. Å sende tilbake til Massimo Dutti er ikke så enkelt, så det ble til jeg beholdt den og det er jeg glad for i dag. I mellomtiden har den hatt et lite pit stop hos en venninne. Prøvedukken min ser forresten ut som hun har vært på fylla, ikke aner jeg hva hun driver med når jeg ikke er her.

Under kommer en rekke med antrekk der jeg har brukt min Marineblå blazer som utgangspunkt. Alle klærne er fra min garderobe eller noe lignende. Mange har helt sikkert lignende klær i sitt skap, vi skjønner ikke alltid hvilke muligheter vi har med det vi allerede har i skapet.




Blazer -Massimo Dutti, T shirt - PM this season, Skirt - H&M this season, Bag - Mulberry, Scarf - DIY, Shoes-Paul Green
One thing every woman should have in her wardrobe is a good blazer. You are always dressed with a blazer, you can use it for just about everything. If you are attending a meeting or if you are going to a job interview, dinner with friends or just going to pick up some groceries you can't go wrong wearing a blazer. I love blazers and have 5-6 of them. You can put some money into a good blazer or sometimes you can be lucky to find a good one on a budget. One of my blazeres I actually bought at H&M in the late nineties and I still wear it once in a while. The one I'll show today I bought online at Massimo Dutti, and I almost cried when I found out it was to snug for me. I kept it though because sending it back was such a hazzle. I'm really happy today I kept it because now it fits me perfectly. Not quite sure what happened to my mannequin, she looks like she's been on a party.

OK here we go here's some outfits I've put together with my Navy blazer. All clothes from my closet or similar. Clothes I think most of you can find something similar in your own closet. Everything is in my Spring/Summer capsule and a lot of it can be worn all year round.













I går brukte jeg antrekk nr 1 fra collagen, sommeren har forlatt oss så måtte bruke trench kåpen min utenpå på blazeren og legge til  et ekstra skjerf for å ikke fryse i hjel.



Yesterday I wore my blazer as in outfit #1 from the collage, had to put the trench on too and in addition an extra scarf. It sure has gotten cold again . From T shirt and shorts to this.

Until next time

Kari
Linkup: Classy yet trendy

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar