tirsdag 13. juni 2017

10x10 challenge - Days 8,9 and 10

Yay I've done it, 10 days wearing only 10 pieces of clothing, 3 pairs of shoes, a couple of accesories and 2 pieces of outerwear. I'm not sure if I'm happy  it's over or if I will miss it. To sum it up, it's been quite easy to dress and I have a lot of options left in my Stylebook app which I haven't used. The hassle has been that I had to wash clothes more often then I'm used to, and that it was so little to wash so impossible to fill up the washing machine. After all we're only 2 adults in this household so we don't exactly have piles of dirty laundry every day. So from an environmental point of view this was not a big success.


Da har jeg vært igjennom 10x10 utfordringen, dvs i 10 dager har jeg brukt kun 10 plagg, 3 par sko, et par sjal og smykker og to ytterjakker. Totalt 11 antrekk i løpet av disse 10 dagene og enda har jeg mange kombinasjoner jeg ikke har brukt lagret på Stylebook appen. Det som har vært aberet er jo at når man kun har 3 t-skjorter og en genser å bruke så må man vaske forholdsvis ofte og siden vi bare er to voksne mennesker i husholdningen så har vi jo ikke akkurat hauger med skitneklær. Det holder normalt lenge med å vaske 2 maskiner i uken utenom sengeklær og håndklær. Så for miljøet sin del har det vel ikke akkurat vært en suksess.

Day 8

This was the day I dreaded the most, because me and my friend had a stand on a market where we sold clothes, shoes and other stuff we don't use. It was an outdoor market and it was quite cold and it rained part of the time. I had to use most my clothes, and also a wool singlet which was not on my list. In  total 4 layers and still it was cold. Due to the weather there weren't that many customers either, but we got rid of something and did come home with some money. I have not any selfie from this day, but here's what I wore.

Dag 8
Dette var dagen jeg ikke helt var helt forberedt på da jeg plukket klærne for 10 dagers utfordringen. Et bruktmarked ute i 14 grader og regn, mange timer forholdsvis i ro i salgsboden min venninne og jeg hadde var en litt kald opplevelse. Jeg brukte omtrent det jeg hadde av klær i tillegg til det på collagen hadde jeg også på en ullundertrøye. Siden været var som det var så ble det en litt langtekkelig dag, lite folk og ikke akkurat storsalg, kom da hjem med noen kroner. Det hadde nok vært en helt annen opplevelse om været hadde vært bra og kundene flere.

Rating of the outfit: 6, it was a little to cold, I wish the sweater had been wool and that I had brought a wool hat and gloves too.

Day 9
I dressed up a little and went to have lunch and dinner with a friend. It was one of these days when sun is shining one minute and the next it's pouring down. I managed to keep almost dry as I also had my umbrella with me. It was a time I wished I'd put on my wellies though, I was afraid my brown leather shoes would be ruined by all the rain.


Dag 9
Lunch og middag hos en venninne. Regn og sol om en annen, noen skikkelige flobyger innimellom, da jeg gikk av bussen hadde himmelens sluser åpnet seg og jeg angret på at jeg ikke hadde tatt på meg sjøstøvler. Utrolig nok kom jeg meg noenlunde tørrskodd fram. Jeg hadde jo selvfølgelig også med paraply.

Rating of the outfit: 8 but just because it rained so much. I like the combination of navy and coral and also the belt on the blazer.

Day 10
And I'm back in my most worn item so far this month. My Global funk dressy sweat pants, I do love them. They are so comfy and I can also wear them without any problem just about anywhere and still feel dressed properly. This was the day I cleaned our fridge, it was a much needed thing to do, I just hate cleaning the fridge, don't you? No need for much accessories, but I tried on a wrist scarf for 5 minutes just because I'd seen it and I thought it looked kind of cool. Not very practical for cleaning the fridge though. My necklace is from Syster P,







 Dag 10
Igjen har jeg på meg månedens mest brukte plagg,  kosebuksen fra Global Funk. Den er både behagelig og jeg kan egentlig bruke dem hvor som helst. Trenger ikke skifte om jeg skulle finne på å gå på butikken eller gjøre noe annet, i denne er jeg kledd for det meste. Jeg så et bilde av en som brukte et silkeskjerf rundt håndleddet og syntes det så litt kult ut så det måtte jeg jo prøve. Hadde det på i fem minutter for på agendaen sto vasking av kjøleskapet. Ikke akkurat praktisk da med et silkeskjerf rundt håndleddet. Jeg hater å vaske kjøleskapet, men det må gjøres og burde vært gjort mye oftere. Smykket med bokstav på er forresten fra Syster P, det finnes på Floyd.no. Jeg har kjøpt det på Freequent i Galleriet. Fikk spørsmål om dette smykket av en venn. Jeg har brukt det mye. Lurer dere på hvilket merke og hvor ting er kjøpt så må dere bare spørre så skal jeg svare så godt jeg kan.

Rating of the outfit: 8, it's a bit boring, but it served it's purpose. And I do love those pants.


So all and all, I have been quite content with my 10 items and the little extras. It was a great exersise for packing for a weeks trip to London in the autumn. Now I wonder what to wear tomorrow, I have endless options now that i have my whole closet to choose from again. HELP!!!

Alt i alt så har jeg vært ganske fornøyd med de 10 plaggene pluss, pluss. Jeg skal en tur til London i høst så dette er jo egentlig en ganske bra pakkeliste til turen. Nå lurer jeg på hva i all verden jeg skal ha på i morgen, det er jo endeløse muligheter nå når jeg får hele garderoben min å velge fra igjen. Hjelp!!!


Until Next time

Kari



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar