onsdag 28. juni 2017

A week in the sun

I've always said, I love to travel, but I hate to pack. Normally it's done in the last minute with no plan, just throw whatever I think I will need in the suitcase and come home again and haven't worn half of it. Anyone who recognise this? This year I actually enjoyed the packing and I have used my newfound wisdom and the stylebook app to plan outfits for a week. Me and my man actually travelled with only one suitcase and we still came home with clothes we didn't wear. Here's my pack list for a week in the sun in Croatia. I have removed the 3 (!) items I didn't wear one tee, one shorts and one skirt. PS I also had one more bikini and a bikini bottom for the tankini.





Jeg har alltid sagt at jeg elsker å reise, men hater å pakke, men i år har jeg faktisk kost meg med planleggingen og pakkingen. Før utsatte jeg alltid pakkingen til i siste liten og hev det jeg trodde jeg kunne få bruk for i kofferten, jeg kom selvsagt hjem med en haug med klær som ikke var brukt i hele tatt. Noen som kjenner seg igjen?  Jeg brukte mine nye kunnskaper og appen Stylebook og planla pakkelisten i god tid, litt forandringer ble det underveis, men jeg er veldig fornøyd med å ha kommet hjem med kun 3 ubrukte plagg i kofferten.  Jeg og min samboer reiste med kun en koffert på deling og ikke hadde vi mye håndbagasje utenom heller. Over ser dere pakkelisten min, da har jeg tatt bort de tre plaggene jeg ikke brukte.


This was my travel outfit, it was cold and rain when we left Bergen.



For beach this was my outfit almost every day. I threw a similar romper to this on the collage in the suitcase last minute. I found it among my swimwear and remembered how convenient it was as a cover up when the temperature is 85-95 F. I'm glad I did. A romper or a light sundress is a must.

Dette var strandantrekket mitt nesten hver dag. Jeg hadde helt glemt denne jumpsuiten og fant den blant badetøyet da jeg pakket. Når det er 30-35 + grader så er en slik jumpsuit eller en veldig lett solkjole et must til og fra stranden. Veldig glad jeg tok den med.


Here are all my evening outfits



As you can see I wore the same bag and sandals every evening. The bag is quite small and was perfect for my use, it's room for my phone, a small wallet and my lipstick. It's from Bergen Brand and was a birthday present from a dear friend. Sandals are brand new, received them the day before we left. They are from Gabor and so comfy.

Jeg brukte samme veske og sandaler hver kveld. Vesken er fra Bergen brand og har plass til det mest nødvendige for min del. Telefon, penger og en leppestift. Sandalene fikk jeg dagen før vi reiste, de er fra Gabor og er superkomfortable.


We celebrated my mans birthday down there, so I brought my By Timo dress along for this evening.

Vi feiret min kjæres bursdag litt på etterskudd mens vi var der, da måtte jeg selvfølgelig ha på By Timo kjolen min.

Ofcourse I had to bring the striped dress, I wore it twice actually.
Måtte jo ha med den stripete kjolen også, den ble brukt to kvelder.


Beatiful sunsets almost every night, we'll be back.



I love Croatia.


Until next time

Kari



2 kommentarer: