søndag 4. juni 2017

10x10 challenge Day 1 - And I'm an addict

I have to admit it, I've become totally addicted to Stylebook. Maybe not the worst addiction one could have. For those of you who don't know what Stylebook is, it's an app for Ios and it cost a small amount to download it. About $5 I guess. It takes a bit of time to register your clothes in the app, but once it's done you have a very useful toy. What I have done is that I find similar clothes online and put them into my closet on Stylebook, I only photograph things if it's some special items that's a few years old. If you buy something new it's easy to find the exact item and put it into your Stylebook closet. I like to get all my items pure and take away the background so the collages looks clean. It takes a little more time and some skills, but once you understand the concept of how it's done it's totally worth it. Under you can find my 10X10 challenge list of the items I'm going  to use the next 10 days. I have 10 pieces of clothing and will and added shoes and other accessories that goes with them. So this is what I'm going to wear the next 10 days. I have also made a pack list for our vacation in Croatia which I will show you in another post.


Jeg må bare innrømme det, jeg har blitt totalt avhengig av appen Stylebook som kan lastes ned på ios for 44 kroner. Det tar litt tid å få registrert alle klærne i appen, men det er så verdt det når det er gjort. Dessuten er det morsomt også å holde på med spesielt om du er litt datakyndig. Det jeg gjør er å finne plagg som ligner på nettet. En marineblå blazer f.eks er en marineblå blazer selv om den ikke er 100% lik den du har. Noe må man fotografere selv, har man et plagg som er litt spesielt og noen år gammelt er det ikke så lett å finne noe som ligner. Det som er viktig da er at det fotograferes mot en bakgrunn som har en helt annen farge og som er slett, da er det lett å få bort bakgrunnen. Det tar litt lengre tid og man trenger litt datakunnskaper, men når du har skjønt hvordan det virker så går det som en lek. Nå har jeg bestemt meg for å være med på en 10x10 utfordring. Dvs, jeg har plukket ut 10 plagg som jeg skal bruke på forskjellige måter nå de neste 10 dagene. Sko og andre accessorier kommer utenom, men jeg har begrenset utvalget også der. Her i Bergen vet vi jo aldri fra time til time hvilket vær vi får så jeg tenker at ytterjakke må man ta etter behov ellers så hadde jo halvparten blitt ytterjakker.

Ok once you carefully picked your 10 items, let the games begin. I have to admit I wanted a dress in this 10x10 challenge, but I had to be realistic  and add a comfy pants and a warm cardigan instead. Weather forecast for next 10 days soes not look much like dress weather and there's no occasion that I know of coming up that requires a dress either. OK my hubby is having his birthday, but he will not celebrate it before we're in Croatia so I'll leave my dresses until then. You will also notice there's a pink denim jacket in the outfits which is not in the pack list. That's because our weather is totally unpredictable so I have left outerwear out of the 10 pieces.
Da begynner moroa, når du har bestemt for deg hvilke 10 plagg du vil bruke så kan du leke deg å sette sammen antrekk av dem. Jeg hadde fryktelig lyst å ha en kjole med blant de 10 plaggene, men dette er Bergen og langtidsvarselet tyder ikke på mye kjolevær så kjolene er på pakkelisten til ferien. Jeg måtte stikke fingen i jorden og heller legge til en kosebukse og en varm cardigan, for det trenger jeg mer enn en kjole. Ytterklær har jeg utelatt fra listen, for om jeg skulle hatt det med så hadde nesten halvparten vært ytterklær. Så om dere reagerer på at det plutselig er en rosa denimjakke på noen av antrekkene og ingen på pakkelisten så er det grunnen.


Here's todays outfit, we have been helping my brother in his flat and after we went to dinner with him. As you see, I had to add my waterproof utility jacket as it was raining today and we had to walk a bit.

Dette var dagens antrekk, i dag har vi hjulpet min bror med å sette sammen noen Ikea møbler og etterpå var vi ute å spiste middag. Måtte ta på regnjakke i dag.


If you don't have I-phone or I-pad, there's similar apps for android, one is called Smart closet another one is called Your Closet. I don't have any of them so I can't tell which is the best.  

Om du ikke har I- phone eller I -pad så finnes det lignende apper for android, en heter Smart closet  en annen Your closet. Siden jeg ikke har noen av dem vet jeg ikke hvilken som er best.


Until next time.

Kari

1 kommentar: