søndag 18. juni 2017

The striped dress - Take 3 Navy blazer

Where I live the sundresses don't get very much worn unless you put on a layer or two. Take 3 is with one of my navy blazers, this one is also a few years old, it's a soft blazer from European culture and this has been worn a lot during the years. I think that items like blazers, outerwear and shoes are the items well worth putting some money into. You get so much wear out of it if it's good quality, and price and quality are often related.


Her i Bergen får vi ofte ikke brukt solkjolene våre noe særlig, men om man er litt kreativ så er de faktisk veldig enkle å kle opp eller ned. Her har jeg brukt en av mine marineblå blazere, denne er en myk variant fra European culture som jeg har hatt en del år. Den har jeg brukt utrolig mye. Det er noen ting det lønner seg å legge en del penger i, blazere, ytterjakker og sko for eksempel. Du får som oftest så mye mer glede av dem om de er av god kvalitet. Og som oftest henger pris og kvalitet sammen.


You can find more outfits with this blazer: Here , here and here


Kjole - Lindex, solbriller- Lindex, blazer- European Culture, scarf - H&M, belt - Sparkjøp,
bag - Zara, watch - Daniel Wellington, shoes - Gabor.

Dress, sunglasses, scarf, belt and watch is from this season, the rest are a few years old.

Kjole, solbriller, belte og klokke er kjøpt i år, resten  har noen år på baken.




Brown leather and navy is a perfect match. I do love this bag from Zara my friend gave me for Christmas a few years back. Actually I use it as a decoration item in my hall.

Marineblått og brunt skinn passer perfekt sammen synes jeg. Jeg er så glad i denne vesken fra Zara, jeg fikk i julegave av en venninne for noen år siden. Faktisk bruker jeg den som en inteiørdetalj i gangen. Slik får jeg glede av den hver dag.

We also found some pretty flowers on our way.


I've said it before, but a good thing can't be said to many times. If you ever come across some Gabor shoes (or similar quality) in this mole/greyish color than buy them. I have had them now for about five years and every time i need to wear heels i just put these on. I have yet again to find an outfit they don't go with. Has saved me a lot of time and money these shoes.

Jeg har sagt det før, men en god ting kan ikke sies for mange ganger. Kommer du noen gang over et par sko som ligner disse fra Gabor, så kjøp dem! De er en slags muldvarpfarge og jeg lyger ikke, de kan brukes til alt. Hver gang jeg skal bruke høyhælte sko (ikke at det skjer veldig ofte) så passer de til antrekket. Jeg har ennå til gode at de ikke har passet. Selv de gangene jeg ikke har trodd de har passet så har de vært perfekte. De har spart meg mye tid, frustrasjon og penger de skoene der.


Stay tuned, more outfits with the striped dress are coming up.

Until next time

Kari


1 kommentar:

  1. Kjempe gøy å følge deg 😊 Mange flotte kombinasjoner med få utvalgte plagg 😊

    SvarSlett