onsdag 5. juli 2017

One dress, four seasons - Spring outfit 1

The other day I had a poll on my Facebook page and on a group on Facebook where I asked which piece of clothing they wanted me to make at least 5 outfits with. The options was this patterned dress or a striped sweater. The dress was the winner. So here it is. I created 8 outfits with it, 2 for each season and we start with spring. 


Her om dagen spurte jeg på Facebook gruppen min og en annen gruppe på Facebook hvilket plagg de hadde lyst å se meg lage minst 5 antrekk med. Alternativene var denne mønstrede kjolen og en stripete genser. Det ble kjolen som stakk av med seieren. Dermed la jeg hodet i bløt og fant ut at denne kjolen faktisk kan brukes året rundt, så dermed ble det 8 antrekk, 2 for hver årstid. 

 Dress - Moves, blazer - Zay, scarf - Barfota, bag - Campomaggi, sneakers - New Balance

I bought this dress on sale in December in a local fashion boutique. I have showed all of these clothes before, nothing is from this season. The only thing I haven't shown on the blog before is the beautiful bag from Campomaggi, I bought it in Oslo a couple of years ago. Anyone noticed that I really do like brown leather bags?? 


Kjolen kjøpte jeg hos Message på Vestkanten i desember, den var på salg og kostet ikke mer enn noen hundrelapper. Alle klærne i dette antrekket har vært vist på bloggen før, bortsett fra denne lekre vesken fra Campomaggi som jeg kjøpte hos Fine Ting i Oslo for et par år siden. Noen som har fått med seg at jeg liker brune vesker? 


Don't be afraid to mix patterns, it really works if they have one color in common. As you can see here's 3 patterned pieces, cream is the color that brings it all together. I could also wear a tights or a skinny jeans under the dress, and wear boots with this outfit. 



Ikke vær redd for å mikse mønster, her er det både striper, stjerner og fugler på gang. Man skulle tro det hadde blitt litt mye, men så lenge det er en farge som binder det hele sammen så funker det. Her er det kremhvitt som er fellesnevneren. Å mikse mønster er veldig in i år forresten. 


Location this time is outside our house, so didn't have to pack a suitcase this time. It's really convenient to have a shoot location right outside the house, I can even look in the mirror when I change outfit. 


Denne gang ble bildene tatt rett utenfor huset vårt, så praktisk og greit. Trengte ikke pakke kofferten og hele garderoben min var tilgjengelig. Kunne til og med se meg i speilet hver gang jeg skiftet antrekk. Luksus. 



 Here's my friend and photographer Kari. She has such a cool style. 
I just wish we could have been the same size. The top is from Lindex and the shoes from Vagabond, don't know where the rest is from. Maybe Lindex. 

Min fotografvenninne Kari har en så tøff stil, skulle ønske vi brukte samme størrelse. Toppen er fra Lindex og skoene er Vagabond, usikker på resten, men kanskje Lindex det også. 



 Next time I'll show you how to wear 2 dresses at the same time. 

Neste gang skal jeg vise hvordan bruke man kan bruke 2 kjoler på en gang. 

Stay tuned

Until Next time

Kari 






4 kommentarer: