søndag 30. juli 2017

Preparing my autumn capsule

Being very new at the capsule thing I find it very exiting to create my own autumn capsule. I am far from professional in this, and I could have waited until the more professional capsulers like Leanne in Classy yet trendy  or Jennifer in Mapp Craft Tiny Closet comes out with their autumn capsules e-books. But why make it easy?? Since I live in Norway we also have a little different approach to fashion here and the clothes that are mentioned in the e-books might not be able to get her without spending a fortune in freight and costumes fee. My goal was to get under 50 pieces including shoes, bags and scarves and so far I've ended up on 47 items. I've created 33 outfits in Stylebook and am sure I can create at least 100 if I sit down and take my time. 

Jeg er jo veldig ny på dette med komprimert garderobe og langt fra noen ekspert. Ekspertene finner du i de to linkene jeg har lagt ut over, Leanne og Jennifer er to flotte Amerikanske damer som virkelig har greie på dette. Begge to selger e-bøker med forskjellige garderober alt etter hvilken stil du liker eller hvilken livsstil du har. Men nå er jeg litt utålmodig av meg og føler at høsten nesten har kommet her og hvorfor gjøre det lett når man kan gjøre det vanskelig? Målet mitt var å ha under 50 plagg, inkludert sko, sjal og vesker i min høstgarderobe. Så langt har jeg 47 og foreløpig har jeg laget vel 30 antrekk, men med tiden til hjelp kan jeg nok klare å få til minst 100. 

So how to begin?? I strongly recommend you to read this post in Classy yet trendy the 5 steps are really great and for me step 1 choosing one base color was life changing. I chose navy for spring and summer and decided to pack away the black for my autumn/winter caspsules. Now I gone through all and it feels like I've got a lot of new clothes.  If you don't like black or navy you can for example use dark brown or olive as your base color. 

Så hvordan begynner du? Her er en link til min "bibel" 5 steg i hvordan starte en komprimert basisgarderobe. Classy yet trendy . For meg var punkt 1 en aha opplevelse, det å separere sort og marineblått og kun bruke en av fargene som basisfarge i garderoben ble for meg omtrent som å finne opp hjulet på nytt. Jeg valgte marineblått for vår og sommer og pakket bort mesteparten av det sorte. Nå har jeg gledet meg til å ta fra det sorte igjen og her om dagen gikk jeg gjennom alt og nå føler jeg at jeg har fått en hel haug med nye klær. Nå er ikke sort og marine de eneste fargene du kan ha som basisfarge, brunt eller oliven er også farger du kan bruke om du ikke liker eller kler marineblått eller sort. 

Here's my 47 items for this autumn, something new, something not purchased yet, but most of it I already had. Shop your closet, see what you already have so you don't end up buying a lot of stuff you already have. 

Her er mine 47 plagg for denne høsten, noe nytt, noe er ikke kjøpt ennå, men mesteparten har jeg fra før. Gå på skattejakt i din egen garderobe først og fremst, får en oversikt over det du har så du ikke ender opp med å kjøpe ting du egentlig har fra før.

Tops

1 - White long sleeved tee - You most likely have one
2- Black long sleeved tee - You most likely have one 
3- Black Tee - You probably have one of these too
4- White tee -  Need I ask?? 
5- Striped sweater - Jean Paul, new bought on sale
6- Cream sweater - Second Female - From my spring capsule 
7- Beige wool sweater - Close to my heart,  this is new
8 - Black turtle neck - Look in your closet you might have one
9 - Yellow turtle neck - Still not purchased, the one in the pic is from Cubus
10 - Black and white sleeveless blouse - Lindex, This I got from my friend the other day
11 - White shirt - Mine is years old, you might have one too
12 - Navy Blazer - I've kept a few navy items
13 - Black Blazer - Mine is really old, I think I bought it in the late 90's. 
14 - Striped blazer - You've seen this a lot of times
15 - Mustard yellow cardigan - Mine is from Freequent bought last autumn
16 - Black cardigan - Originally on my shopping list then I suddenly realised I already had one
17 - 18 my beloved home knitted sweaters, Fanakofte and Åsemors kofte


Dresses and bottoms

19 - Olive green light coat - Bik Bok, new it was a present from my daughter in law
20 - The patterned dress - You've seen this on my blog a couple of times
21 - Another patterned dress - This was to big for my photograper friend so she gave it to me 
22 - Navy striped dress - Jean Paul, bought on sale recently
23 - Black jersey dress - Designers Remix bought recently at Suser is sivet.
24 - Black jeans - Fiveunits, I got this from a friend. Swapping clothes with friends can be very fun
25 - Mustard yellow jeans - Floyd, from last autumn
26 - Denim jeans - Floyd, bought last year
27 - Dark denim jeans - Fiveunits, got it from the same friend as the black one
28 - Black skirt - Been in my wardrobe for years, have to get it altered as it's to big.
29 - Olive sweat pants - Mine are from Global funk and looks nicer than the one on the picture. Bought last year. 




Coats and jackets
30 - Trench coat - Zara, a few years old
31 - Navy raincoat - Ilse Jacobsen, a few years old (I sure need one where I live)
32 - Utility jacket - Timberland, a few years old and waterproof.
33 - Cognac leather jacket - Jazz, a few years old

 Scarves, bags and shoes


34- Mustard yellow scarf - Still not purchased, I need to go hunting for one soon
35- Multi colored scarf - Katrine Uhri bought last autumn
36 - Cream and beige scarf - Barfota, it's at least 5-6 years old
37 - Leopard silk scarf - really old
38 - Black linen poncho - Gift from my darling and 8 years old
39 - Fjällreven bag - Bought last year
40 - Cognac leather tote - Mulberry, also a few years old
41 - Cross over bag - Vintage Mulberry 
42 - Cross over bag - Michael Kors, gift from son and daughter in law a few years back
43- Cognac boots, Timberland, 5-6 years old and waterproof
44- Rain boots - Ilse Jacobsen. 2-3 years old, much needed
45 - Black sneakers - Nude of Scandinavia, new and expensive but sooo comfy
46 - Olive green sneakers - Nude of Scandinvia, bought last autumn
47 - Cognac sneakers - Ecco a couple of years old

And here's the outfits I've been playing around with in the Stylebook app



I still use the clothes from my summer capsule, but I'm prepared for autumn, the past few days I've combined summer and autumn clothes. Today for instance I took the striped summer dress and combined it with the olive green coat. 



 Jeg bruker ennå klær fra sommer kapselen min, men jeg er forberedt på høst. I dag ble det litt snikinnføring av høstgarderoben for da tok jeg min stripete sommerkjole og kombinerte med den olivengrønne kåpen. Funket det. Nå håper jeg du har fått litt inspirasjon til å planlegge din høstgarderobe, kanskje du som jeg finner ut at du slett ikke trenger så mye. 



Until next time

Kari 







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar